Witam
Jestem początkującym wędkarzem i zamierzam zakupić sobie jakąś niedrogą, ale zarazem nie najgorszą gruntówkę. Myślę o tej Jaxon Harmony Tele Carp 3,60/80
W związku z powyższym ma do was dwa pytania:
Ile waży zestaw gruntowy (sprężyna, rurka przeciwsplontaniowa, przypon, haczyk + zanęta)?
Co myślicie o tej wędce?
witam,
wędka jak najbardziej gruntowa, ale z nazwy karpiowa, więc nada się do tzw. ciężkiego gruntu. Poza tym teleskop........., hm, wiem, ze niedroga i wygodna w transporcie, ale za parę złotych więcej kupisz jakiegoś przyzwoitego składaka.
Po drugie, napisz na jakich wodach będziesz wędkował i jakie ryby tam występują, wtedy możemy coś doradzić, może jakąś inną metodę gruntową ...???.... np. fedeer czy picker....
Zestaw, zależnie od wielkość zanętnika, czyli koszyka lub sprężyny może ważyć od 20 do nawet 200g (koszyki z dociążeniem), zależnie od uciągu wody.
Jak będziemy wiedzieli jakie łowiska Cię interesują to na pewno udzielimy więcej informacji.
pozdrawiam
_________________ LUDZIE OPĘTANI, NAWIEDZENI SWOJĄ PASJĄ, SPECYFICZNIE UBRANI, Z WŁASNYMI OBYCZAJAMI I JĘZYKIEM
łowił bede raczej na wodach stojacych (zalew) ale pewnie zdazy mi sie zazucic ta wedka np zywca na rzece... ale trzymajmy sie zalewu... sa tam leszcze, karasie, płocie, ale ja glownie bede polował na karpie. o fedeerze myslalem i doszedlem do wniosku, ze narazie jak na moje warunki to nie jest zbyt dobry pomysl, poniewaz łowic jezdze rowerem, wedki trzymam w plecaku, i sa one narazone na uszkodzenia, i szkoda mi jest ladowac pieniadze w cos, co moge niechcacy zniszczyc...
jezeli chodzi o zestaw... interesuje mnie waga w przyblizeniu, gdy na sprezyne (bez obciazenia) zaloze zanete odpowiednio wymieszana z woda (reszta zestawu nie bedzie wazyla wiecej niz 5g)
wiem ze za te cene nie kupie super sprzetu, ale jestem dopiero poczatkujacy, i chcilabym sie nauczyc na tej wedce jak wedkowac ;]
jesli moge, to chcialbym was takze poprosic o inne propozycje wedek ~70zł typowo pod grunt ...